fbpx

A keresőoptimalizálás jelentése

Egyre többet hallasz róla, de nem tudod mi is lehet pontosan a keresőoptimalizálás jelentése?

Akkor elemezzük kicsit!

Search Engine Optimization = rövidítve mozaikszóval: SEO = magyarul: keresőmotor optimalizálás
Magyarosan: keresőoptimalizálás
Keresőmotorok = Google, Bing, Yahoo, Baidu, DuckDuckGo, Yandex, stb.

Ha szó szerint akarjuk értelmezni, akkor a honlapod keresőmotorra (Google) való optimalizálását, tökéletesítését jelenti.

A keresőoptimalizálás feladata

A keresőoptimalizálás egy olyan online marketing tevékenység, amelynek az a dolga, hogy a lehető legelőrébb tornázza a honlapodat a keresők találati listáján.

Manapság az emberek zöme, főleg itt Magyarországon kizárólag a Google-t használja online tájékozódásra. Ezért az ő irányelvei, elvárásai szerint optimalizáljuk a weboldaladat.

A Google szempontjai azonban nem öncélúak, hanem a látogatók igényeit, szokásait figyelembe véve alakítja azokat. Folyamatosan kémleli, méri, melyik honlapon mennyi időt töltenek az emberek, és ha pl. azt tapasztalja, hogy nálad sokat időznek, olvasgatnak, akkor értékesnek ítéli majd az adott oldaladat. Jutalmul előre rangsorol a találati listán. Ehhez persze minél több, jó minőségű tartalomra van szükséged.

A keresőoptimalizálás célja

A keresőoptimalizálás egyik célja ugye az, hogy előre kerüljön a honlapod a keresőben.
Másrészről ez még önmagában édes-kevés. Mert hiába leszel elöl, ha az a néhány sor, amit ott látnak az érdeklődők, nem elég vonzó ahhoz, hogy rá is kattintsanak, akkor gyakorlatilag fújhatod az előkelő helyezésed. (A kattintásra csábítás pl. egy izgalmas keresőoptimalizálási feladat.)

Mi a te célod, és a keresőoptimalizálás végcélja?

Ez a kettő teljesen egybevág. Eljutni a lehető legnagyobb eredményig, ami legtöbb esetben a bevételt jelenti.

A te célod ugyanis nem az kell legyen, hogy előre kerülj a keresőben, és még rád is kattintsanak. Ez csak a célod felé vezető út első néhány lépése.

A végcélod vállalkozóként mindig a bevétel elérése, mi több, a profit kell legyen!

Bár a keresőoptimalizálás a marketing műfajába tartozik, és nem az értékesítésébe, ennek ellenére hatással van az eladásaidra.

Ha nem a honlapodon keresztül értékesítesz, akkor is az a cél, hogy a látogatóidat odairányítsd, ahol majd hozzájuthatnak a kínálatodhoz. Tehát a folyamat végén, legyen az bárhol, a bevétel a cél. Ha ez nem anyagi, hanem egyéb jellegű haszon, akkor is.

A keresőoptimalizálás végigkíséri az egész online marketing folyamatodat, minden részletére hatással van.

Miért van szükséged a keresőoptimalizálásra?

A fentiek alapján már van rálátásod, hogy ha a honlapod nincs tisztességesen optimalizálva, rejtve marad az érdeklődők elől. Tehát van egy jó esetben látványos honlapod x forintért, kipipálhatod, hogy ez is megvolt. Nézegetheted, és büszkén megmutathatod a barátaidnak, ügyfeleidnek, de új vásárlókat nem fog neked hozni.