fbpx

A WEBLAP KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI AZ „ALKOSS SZABADON” MŰHELYÉBEN:

CÉGES HONLAP, EGYEDI WEBDESIGN ESETÉN.

Weboldal tervezés lépései:

Weblap készítés lépései:

1. WEBOLDAL TERVEZÉS LÉPÉSEI:

TARTALOMTERVEZÉS

A weboldal tervezés lépései nálunk a tartalomtervezéssel kezdődnek.  Bekérjük a meglévő képeidet, szöveges anyagaidat, esetleg videóidat. Kapsz egy kérdéssort, és a válaszaidból megismerjük,

  • hogy mivel foglalkozol, mik a termékeid/szolgáltatásaid?
  • milyen problémákra, igényekre, vágyakra nyújtasz megoldást az alkotásaiddal?
  • kiknek dolgozol, kik azok, akiknek szükségük van az általad készült művekre, azaz ki a célközönséged
  • megtudjuk, mi a célod a honlapoddal, miért szeretnél weboldalt készíttetni, mit szeretnél elérni általa?

Ha feldolgoztuk a válaszaidat, és a fönti kérdésekben már tisztán látunk, jön a 2. kérdéssor, ami az alábbi témákban lesz számunkra segítség:

Témák bővebben

1. Kulcsszókutatás
A nulladik, és egyben nélkülözhetetlen lépés, hogy megtaláljuk, milyen keresőszavakat használ a célközönséged, hiszen ezeken keresztül fognak rátalálni a weboldaladra. Erre épül majd az egész online kommunikációd. Ez alapján határozzuk meg, hogyan tudatjuk a Google-val, hogy mivel is foglalkozol. Meg fogsz lepődni, milyen rejtett kincseket bányászok majd elő neked.
Nem beszélve arról, hogy rengeteg blogcikk témát is tálalok majd, nem kell törnöd a fejed többé, miről is írjál, hogyan lesz minél több értékes tartalom a honlapodon.

2. Piackutatás
A piackutatásból megtudjuk, milyen igény van a termékeidre, szolgáltatásaidra, alkotásaidra valójában. Azt is megtudjuk, hogy van-e olyan szezonalitása, amire eddig nem gondoltál. Találhatunk olyan réspiacot, amire érdemes lenne céloznod. És egyéb meglepetések is érhetnek. Még kiderülhet az is, hogy nagyon kicsi a kereslet a dolgaid iránt, nem véletlenül nem megy a szekér, ideje lenne váltanod.

3. Honlap tartalma, és struktúrája
Megtervezzük milyen tartalmakra lesz szükséged, azokat milyen menüpontokra osztjuk, melyiknek hol lesz a helye, hogyan, és merre fog közlekedni a honlapodon az érdeklődőd.

4. Pozicionálás
Kiderítjük, milyen versenyelőnyöd van, vagy mit tudnál elérni a versenytársaiddal szemben. Mi az, amit be kell vésni az emberek fejébe a termékeidről, alkotásaidról, szolgáltatásaidról. Ami miatt sokan téged fognak választani a konkurenciáddal szemben.

5. Bizalomépítés
Minél több időt töltöttél el a szakmádban, minél több díjjal, kitüntetéssel, kiállítással, bemutatóval, stb. rendelkezel, annál hitelesebb, annál szakértőbb vagy a látogatók szemében. De ha kezdő vagy, az sem baj. Biztosan van olyan erősséged, amire büszke vagy, amire felépíthetjük az egész online kommunikációdat.

6. Ajánlások gyűjtése
A bizalomépítés legjobban működő eszköze, az elégedett ügyfeleid ajánlása. Ha videóban mondják el a véleményüket, az a non plusz ultra. De néhány sor aláírással, esetleg fényképpel, weboldal címmel, ha céges az illető, az is szuper.

7. Garancia
Egy eredeti, jól kitalált, bevállalós garancia átbillentheti a hezitálókat a melletted való döntés napos oldalára.

8. Marketing terv
Itt ne egy átfogó, éves marketingtervre gondolj bevételi, és költségszámokkal. Azt fogjuk kitalálni, hogy miként tud az online megjelenésed az eladásaidban részt venni. Kapsz egy átfogó képet a vállalkozásodról, annak célszerű működéséről. Ezentúl nem csak sodródsz majd az eseményekkel, hanem képes leszel megtervezni, irányítani az eladásaidat.
Összerakunk értékesítési, marketing folyamatokat. (Pl. értékesítési tölcsér, hírlevélfeliratkozás) Rendszerezzük, kategorizáljuk a termékeidet, hogy minél többen rájuk találjanak.

9. Kommunikációs terv
Megnézzük, melyek számodra a legideálisabb kommunikációs csatornák.

A honlapod a legnagyobb online felületed, ide töltheted fel a blogcikkeidet, de a közösségi médiát is be kell vetned a siker érdekében. Sőt a hírlevél feliratkozókat sem lehet éheztetni. Kereshetünk olyan, ún. keresztmarketing partnereket, akikkel azonos a célközönségetek, de nem vagytok konkurensek, így ajánlhatjátok egymás portékáit a közönségeteknek. A fizetett hirdetések is tervezést igényelnek.
Az online csatornáidnak nem csak megjelenésükben kell összhangban lenniük, hanem kommunikálniuk is kell egymással.

A tartalomterv után a weboldal tervezés következő lépései, a design kialakítását szolgálják.

WEBDESIGN

1. Stílus terv:
A tőled kapott képek, termékfotók, és a tartalomterv alapján kialakul bennünk egy elképzelés a design stílusára vonatkozólag. Ezt egyeztetjük veled, és közösen eldöntjük mi az trend, ami felé haladjunk, mi az a látványvilág, amiben a célközönséged jól érzi majd magát, és te is azonosulni tudsz vele.

2. Színvilág tervezés:
Választhatsz a meglévő színmintáink közül, vagy kérheted egyedi színterv készítését is.

3. Moodboard:
Elkészítjük honlapod hangulatvilág tervét. Ez egy montázs a készülő weboldalad elemeiről, betűtípusáról, szín és képi világáról.

4. Webdesign terv:
Ha létrejött a hangulatvilág, elkészítjük a honlapod „drótvázát”, vagyis kialakítjuk a struktúráját. Ezután jöhet a minden felületre (mobil, tablet, stb…) optimalizált, ún. reszponzív design terv.
Ezt nem egy részletben fogod megkapni, hanem folyamatosan küldjük neked az éppen aktuálisan kész terveket, hogy tudd jelezni számunkra, ha más irányba szeretnél haladni.

A weblapkészítés lépései során, a tervek elkészültével, a kivitelezési munka a következő nagy fejezet.

1. WEBOLDAL KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI:

KIVITELEZÉS

1. Szövegírás:
A tartalomtervezés után jön a szövegírás. Megfogalmazzuk a honlapod mondanivalóját, üzenetét. Keresőoptimalizáljuk a tartalmadat.

2. Szerkezeti felépítés
Ha elfogadtad a webdesign terveket, nekilátunk a megvalósításnak. Minden elkészített honlapunknál WordPress tartalomkezelő rendszert, woocommerse webshop bővítményt és prémium Divi sablont használunk, amit a webdesign terved alapján építünk föl teljesen egyedivé.

3. Tartalomfeltöltés:
Ebbe töltjük be az előre megírt keresőoptimalizált honlap tartalmad elemeit: képeket, szövegeket, videókat, grafikákat.

4. Keresőoptimalizálás:
Elvégezzük a még szükséges keresőoptimalizálási lépéseket.

5. Bővítmények telepítése:
Végül feltelepítjük a még szükséges bővítményeket.

WEBOLDAL ÁTADÁSA

Egyszer csak eljön az a történelmi pillanat, amikor a munka végére érünk, elkészült a mű.
Ez ünnepélyes alkalomból, egy részletes bemutató után, sűrű dobpergés közepette átadjuk az elkészült weboldaladat. Együtt örülünk veled, megveregetjük a vállunk, és talán pezsgőt is bontunk a tiszteletedre.

És, most hogyan tovább? Mi lesz, ha a honlap készítés lépései már nem dübörögnek körülötted, nem dobják fel a hétköznapjaidat?

UTÓMUNKÁLATOK

1. Hogy tényleg a magadénak érezd, és bánni is tudj majd a honlapoddal, igény szerint oktatóvideókat készítünk számodra, hogy te is kezelni tudj majd rajta bizonyos felületeket. Naprakészen tarthasd a termékeidet, ellenőrizhesd a mérőszámaidat és ujjonghass örömödben, mikor látod, hogy egyre csak nő a látogatottságod. Hidd el, kevés dolog van, ami jobb érzés ennél. De ha idegenkedsz a honlapodban „turkálni”, félsz, hogy elrontasz valamit, akkor szólj, és megcsináljuk helyetted.

2. Egy weboldal olyan, mint egy családi ház. Mindig van vele tennivaló. Elég rövid az az idő, amikor azt lehet mondani, hogy készen van. Úgyhogy élvezd ki ezt a röpke néhány hetet, és aztán tervezzük meg a hosszútávú sikered kulcsfeladatait. Mindenekelőtt a folyamatos tartalomfeltöltést, és a karbantartást.

3. Ha szeretnéd, néhány hónapra előre megtervezzük az online kommunikációdat minden felületeden. Blogcikkek címei, Facebook posztok, stb. De ha te inkább alkotnál, akkor meg is írjuk helyetted azokat. Képeket keresünk hozzájuk, megszerkesztjük és feltöltjük minden online felületedre.

És mindezeken felül reméljük, hogy hasznosnak ítéled a közös munkát, és a jövőben is hírt adsz magadról, a sikereidről. Hiszen a mi célunk is az, hogy beérjen a közös munkánk gyümölcse, és elégedett, boldog vállalkozó lehess te is!